مقالات آرشیو خبر ها
پشت صحنه یك «خطر ایتالیایی»

پشت صحنه یك «خطر ایتالیایی»

 

سالهاست در فوتبال ایتالیا، همین كه بازیكنی در لیست علاقه‌مندی‌های بیانكونری قرار می‌گیرد كافیست تا با خیالی راحت شاهد تحقق انتقالش به تورین باشد. این قانون نانوشته اما از تابستان گذشته و با آغاز به كار رسمی جوزپه ماروتا به عنوان مدیر جدید باشگاه اینتر ناتزیوناله تضمین‌های خود را از دست داده و نه‌تنها دیگر نمی‌توان به آن دلخوش كرد بلكه ممكن است بازیكن مدنظر بانوی‌پیر به ناگهان سر از اردوی تیم رقیب دربیاورد و غول‌های تورینی را نقره داغ‌ كند.

 

ساندرو تونالی هافبك 19 ساله برشا یكی از همان بازیكنانی است كه یوونتوس هرگز علاقه‌اش به او را پنهان نكرده و رسانه‌ها از این هافبك با استعداد به عنوان یكی از ستاره‌های جوان یووه در سالهای آتی نام می‌برند.

 

تونالی كه تا تابستان سال آینده با «شاهان اروپا» (یكی از القاب برشا) قرارداد دارد، اما می‌تواند در تابستان پیش‌رو و یك سال زودتر از زمان اتمام قراردادش راهی باشگاهی جدید شود؛ تیمی كه الزاماً می‌تواند یوونتوس نباشد!

 

شنیده‌های خبرنگاران متنفذ ایتالیایی از آن خبر می‌دهد كه اگر ساندرو تونالی همچنان در برنامه‌های آینده یوونتوس جای دارد دلیلی ندارد او به این تیم بپیوندد، چراكه اینتر و در رأس آن به‌په ماروتا با یك استراتژی هوشمندانه آماده انتقال این بازیكن از شرق لومباردی (برشا) به غرب این ناحیه (میلان) هستند.

 

تونالی در ماه‌های گذشته و علی‌رغم پیشنهادات فراوانی كه از تیم‌های مختلف حاضر در رقابت‌های سری آ به او رسیده، شخصاً مایل است عازم شمال غرب ایتالیا و شهر تورین شود. با این حال دیدار غیرمترقبه نماینده ماروتا با روبرتو لا فلوریو مدیربرنامه‌های او و پذیرفتن تمام شرط‌های تونالی و دادن قول مساعد برای حضور او به عنوان بازیكن اصلی در تیم تحت هدایت آنتونیو كونته باعث شده تا تونالی آنقدر وسوسه شود كه در صورت كوچك‌ترین اشتباه از سوی مدیران یووه، او لباس نراتزوری‌ها را بر تن كند.

 

ماجرای ورود اینتر به فرآیند انتقال ساندرو تونالی به یووه، به همین هفته‌های اخیر باز می‌گردد؛ جایی كه فابیو پاراتیچی با ورود غافلگیرانه خود یكبار دیگر استاد سابقش (ماروتا) را كیش و مات كرد و در ترانسفری ناگهانی دژان كولوسفكی را كه از ماه‌ها پیش در برنامه جذب اینتر قرار داشت عازم تورین كرد. این ضربه آنقدر برای اینتری‌ها گران تمام شده و به قول ماسیمو پاوان «اینتر را سوزانده» كه ماروتا مصمم شده با جذب تونالی، مثلث ایتالیاییِ «سنسی - باره‌لا - تونالی» را در این تیم شكل دهد. به عبارت دیگر از چنگ یووه درآوردن تونالی پاسخی به حمله بیانكونری به هافبك 19 ساله و قرضی پارما در پنجره زمستانی خواهد بود.

 

یوونتوس البته در صورت نیازِ مربی‌اش آماده است تا هر بازیكن بزرگی را كه ساری روی آن دست بگذارد عازم تورین كند. بیانكونری شاید با بررسی‌های دقیقِ فنی، این بازیكن سوئدی را به ستاره چشم‌نواز ایتالیایی ترجیح داده باشد اما در یك موضوع باید به شدت مراقب باشد و آن چیزی نیست جز قدرت گرفتن دوباره اینتر ناتزیوناله در فوتبال ایتالیا.

 

هِیمنه نراتزوری نه فقط منحصر به این فصل كه پروسه‌ای چند ساله است كه با دقت تمام در این باشگاه تدوین شده است. یووه حالا نه در رقابت‌های سری آ كه در بازار نقل و انتقالات نیز رقیبی سرسخت را شانه به شانه خود می‌بیند. شكست در این رقابت می‌تواند زمینه‌ساز سقوط آنها در رقابت‌های لیگ ایتالیا نیز باشد. روباه كهنه‌كار فوتبال ایتالیا برای بیدار كردن اینتر تا همین جای كار هر چه در توانش بوده انجام داده و در آینده نیز انجام خواهد داد؛ و این «نكته مهمی» است كه یوونتوس، آنیلی، ندود و البته فابیو پاراتیچی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: